وبلاگ سبز مشاور

نحوه ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش

نحوه ارسال درخواست از سایت سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور خدمات رسانی مطلوب به داوطلبان برای آزمون های مختلف کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، کاردانی به کارشناسی ، کاردانی فنی و حرفه‌ ای ، جامع علمی کاربردی ، دکتری تخصصی ، پیام نور ، آزمون های بین الملل ، استعداد درخشان ، آزمون tolimo و سایر آزمون های استخدامی کشور  ، سامانه اینترنتی سیستم پاسخگویی به نشانی sanjesh.org فراهم نموده است که داوطلبان کلیه امور مربوط به ثبت نام و پذیرش خود را از طریق این سایت پیگیری نمایند.

باتوجه به اینکه ثبت نام آزمون تمام مقاطع تحصیلی و دریافت کارت ورود به جلسه آن ها ، انتخاب رشته تمامی مقاطع تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه ها همگی در سایت سنجش انجام می شود ، ممکن است بعضی از داوطلبان در زمان استفاده از سایت با مشکل مواجه شوند به همین دلیل سازمان سنجش بخشی از سایت را با عنوان سیستم پاسخگویی سایت سنجش به کاربران اختصاص داده تا بدون مراجعه حضوری و به صورت اینترنتی ، مشکلات خود را حل نمایند.

داوطلبان میتوانند از طریق ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش ، به سوالات مرتبط با آزمون مورد نطر خود دست پیدا کنند و یا تقاضای خود را در سیستم ثبت نمایند. 24 الی 72 ساعت پس از ثبت درخواست ، پاسخ تقاضانامه کاربران بر روی سایت سنجش قرار داده می شود. سیستم پاسخگویی سایت سنجش برای برقراری ارتباط هرچه بهتر و سریعتر و پاسخگویی مناسب به داوطلبان راه اندازی شده است تا داوطلبان بتوانند با عضویت در این سامانه و ورود به محیط کاربری خود ، درخواست، سوال، اعتراض و … را ارسال نمایند .

برای مشاوره نحوه ارسال درخواست در سایت سنجش و دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره  9099071375 تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره 9092305784

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره 99221106

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش

سوالات متداول داوطلبان را در رابطه با سیستم ارسال درخواست الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور

ما در ابتدا بانک سوالات متداول داوطلبان را در رابطه با سیستم پاسخگویی سایت سنجش ارائه داده ایم که داوطلبان میتوانند با مطالعه موارد زیر به سوالات خود پاسخ دهند. چنانچه داوطلبی تقاضایی داشت که در بانک سوالات زیر نبود میتواند با ورود به سیستم پاسخگویی سنجش ، سوال جدیدی را مطرح نمایند که در ادامه مقاله نحوه ورود به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش را توضیح داده ایم.

در زمان عضویت برخی از مشخصات فردی را اشتباه وارد کرده ام. برای اصلاح آن چه کار کنم؟

همانطور که در زمان ایجاد پروفایل تاکید شده است، امکان ویرایش مشخصات فردی وجود ندارد؛ لذا تغییر نام و نام خانوادگی میسر نمی باشد و کاربر می تواند از طریق منوی ویرایش مشخصات فردی تغییرات جزئی که ناشی از اشتباه تایپی در برخی از اقلام اطلاعاتی مانند نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کد ملی است را اعمال کند. لازم به ذکر است که محدودیتی برای اصلاح اطلاعات تماس و نشانی وجود ندارد.

در زمان عضویت ایمیل را اشتباه وارد کرده ام. برای اصلاح آن چه کار کنم؟

امکان اصلاح ایمیل وجود ندارد و در صورتی که پروفایلی با ایمیل اشتباه ایجاد کرده اید، لازم است چند روز صبر کنید تا پروفایل با ایمیل اشتباه بصورت خودکار حذف شود و پس از آن قادر خواهید بود تا پروفایل با ایمیل و مشخصات صحیح ایجاد کنید.

در سامانه پاسخگویی اینترنتی ، ثبت نام کرده ام و رمز ورود را نیز در ایمیل دریافت کرده ام؛ اما نمیتوانم واردسیستم بشوم.

از زمان عضویت در سامانه به مدت 3 روز فرصت دارید که با رمز ارسال شده به ایمیل، به سامانه وارد شوید و پس از سپری شدن این مهلت، پروفایل به دلیل عدم تایید حذف خواهد شد. این احتمال وجود دارد که پروفایل شما به دلیل مشابه حذف شده باشد. در این حالت از فرم فراموشی رمز اقدام کنید و با اعلام ایمیل یا شماره ملی، درخواست ارسال مجدد نام کاربری و رمز را ثبت کنید. اگر پروفایل حذف شده باشد پیامی مشاهده می کنید که ایمیل/کدملی وجود ندارد که در اینصورت بایستی نسبت به ایجاد پروفایل جدید اقدام کنید. اما در صورتی که سیستم نام کاربری و رمز را به ایمیل شما ارسال کرد، بدیهی است که پروفایل موجود است و توصیه می کنیم که در صفحه اول سامانه پاسخگویی با فشردن کلید های CTRL+F5 منتظر فراخوانی مجدد صفحه باشید و سپس با نام کاربری و رمز ارسال شده به پروفایل برای ورود به سامانه تلاش کنید.

شماره پرونده، شماره داوطلبی را فراموش کرده ام و نمی توانم کارت ورود به جلسه/اعلام نتیجه را مشاهده کنم؛ چگونه انها را بدست اورم؟

در صورتی که در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون یا اعلام نتایج آزمون ها به شماره پرونده، شماره داوطلبی، شماره سریال ثبت نام و …  دسترسی ندارید یا آنها را فراموش کرده اید، پس از عضویت و ورود به سیستم، در زمان ارسال درخواست جدید، پس از انتخاب آزمون و سال مربوطه، درخواست  با عنوان “دریافت شماره پرونده یا داوطلبی” را انتخاب کنید تا فرم مربوطه برای شما نمایش داده شود.

در این فرم در صورت صحت و مطابقت مشخصات فردی ثبت شده در سامانه پاسخگویی با اطلاعات مندرج در پایگاه داده ازمون، بلافاصله، شماره پرونده، شماره داوطلبی و سایر اطلاعات مورد نیاز توسط سیستم در پاسخ به درخواست شما اعلام می شود. لازم به ذکر است که این فرم در بازه های زمانی دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتیجه آزمون ها فعال می باشد.

به دلیل بروز مشکل موفق به دریافت کدپیگیری ثبت نام نشده ام؛ چگونه ان را بدست اورم؟

در صورتی که پس از ثبت نام در سامانه ثبت نام اینترنتی، شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام را دریافت نکرده اید، در زمان ارسال درخواست جدید، پس از انتخاب آزمون و سال مربوطه، درخواست  با عنوان “دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام” را انتخاب کنید تا فرم مربوطه برای شما نمایش داده شود.

در این فرم شماره سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید و در صورت صحت و مطابقت شماره سریال و مشخصات فردی ثبت شده در سامانه پاسخگویی با اطلاعات مندرج در پایگاه داده ازمون، بلافاصله، شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام توسط سیستم در پاسخ به درخواست شما اعلام می شود. لازم به ذکر است که این فرم در بازه زمانی مهلت ثبت نام اینترنتی فعال می باشد.

رسید انتخاب رشته را فراموش کرده ام؛ برای ویرایش اطلاعات چگونه ان را بدست اورم؟

در صورتی که رسید انتخاب رشته را فراموش کرده اید یا به آن دسترسی ندارید، در زمان ارسال درخواست جدید، پس از انتخاب آزمون و سال مربوطه، درخواست  با عنوان “دریافت رسید انتخاب رشته” را انتخاب کنید تا فرم مربوطه برای شما نمایش داده شود.

در این فرم شماره پرونده را وارد کنید و در صورت صحت و مطابقت شماره پرونده و مشخصات فردی ثبت شده در سامانه پاسخگویی با اطلاعات مندرج در پایگاه داده ازمون، بلافاصله، رسید انتخاب رشته توسط سیستم در پاسخ به درخواست شما اعلام می شود. لازم به ذکر است که این فرم در بازه زمانی مهلت انتخاب رشته فعال می باشد.

به دلیل بروز مشکل موفق به دریافت رسید انتخاب رشته نشده ام؛ چگونه ان را بدست اورم؟

در صورتی که پس از وارد کردن رشته محل ها در فرم انتخاب رشته، رسید انتخاب رشته را دریافت نکرده اید، در زمان ارسال درخواست جدید، پس از انتخاب آزمون و سال مربوطه، درخواست  با عنوان “دریافت رسید انتخاب رشته” را انتخاب کنید تا فرم مربوطه برای شما نمایش داده شود.

در این فرم شماره پرونده را وارد کنید و در صورت صحت و مطابقت شماره پرونده و مشخصات فردی ثبت شده در سامانه پاسخگویی با اطلاعات مندرج در پایگاه داده ازمون، بلافاصله، رسید انتخاب رشته توسط سیستم در پاسخ به درخواست شما اعلام می شود. لازم به ذکر است که این فرم در بازه زمانی مهلت انتخاب رشته فعال می باشد.

برای اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه چه کار کنم؟

پس از اعلام اسامی معرفی شدگان به مصاحبه چنانچه به نتیجه اعتراض (عدم معرفی به مصاحبه در رشته محل های انتخابی یا عدم معرفی به مصاحبه در رشته محل های بالاتر وارد شده در فرم انتخاب رشته) دارید، می توانید پس از عضویت و ورود به سیستم، فرم اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه را تکمیل کنید.

در این صورت پس از اتمام مهلت تکمیل این فرم، درخواست های ثبت شده جهت بررسی به کارشناسان مربوطه ارجاع داده می شود تا پس از بررسی، نتیجه از طریق همین سیستم پاسخگویی به داوطلب اعلام شود.

برای اعتراض به نتیجه قبولی چه کار کنم؟

پس از اعلام نتایج نهایی چنانچه به نتیجه اعتراض (عدم قبولی در رشته محل های انتخابی یا عدم قبولی در رشته محل های بالاتر وارد شده در فرم انتخاب رشته) دارید، می توانید با تکمیل فرم مربوطه مراتب را به سازمان اعلام کنید. در اینصورت لازم است پس از انتشار کارنامه نهایی در سایت سازمان سنجش و در بازه مشخصی که این فرم در سامانه پاسخگویی فعال است به محیط کاربری خود وارد شده و پس از انتخاب آزمون و سال موردنظر فرم اعتراض به نتیجه قبولی را تکمیل کنید.

در این صورت پس از اتمام مهلت تکمیل این فرم، درخواست های ثبت شده جهت بررسی به کارشناسان مربوطه ارجاع داده می شود تا پس از بررسی، نتیجه از طریق همین سیستم پاسخگویی به داوطلب اعلام شود.

سریال ثبت نام/علاقه مندی را به اشتباه خریداری کرده ام.

داوطلب می بایست قبل از خرید سریال اطلاعیه های مندرج در سایت را به طور دقیق مطالعه کند و پس از اطمینان از واجد شرایط بودن اقدام به خرید سریال مربوطه نماید. با توجه به اینکه سامانه فروش اینترنتی یک سامانه جامع است و سریال های متنوع را عرضه می کند، در زمان خرید به عنوان سریال انتخاب شده جهت خرید دقت کرده و از مطابقت آن با سریال مورد نیاز، اطمینان حاصل فرمایید. با این توضیح سازمان سنجش تلاش می کند که پس از اتمام زمان فروش سریال، اقدام به مغایرت گیری نموده و سریال های بلا استفاده را به همان کارت بانکی استفاده شده جهت خرید، عودت کند که پروسه اداری جهت مغایرت گیری و مکاتبات یک ماه طول میکشد.

نحوه عضویت و ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش

قبل از اینکه به نحوه ورود به سیستم ارسال درخواست سایت سنجش و آموزش تصویری نحوه عضویت در سیستم پاسخگویی سایت سنجش بپردازیم لازم است که داوطلبان به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • پس از عضویت امکان تغییر مشخصات فردی وجود ندارد.
  • ملاک پیگیری و پاسخگویی، مشخصات و اطلاعات ثبت شده در این مرحله است؛ بنابراین در وارد کردن اطلاعات بطور صحیح و معتبر، دقت کنید. (پروفایل های ناقص، تکراری و حاوی اطلاعات اشتباه یا مغایر با سایرسامانه ها غیرفعال می شود).
  • با توجه به اینکه رمز پروفایل به پست الکترونیکی وارد شده در این فرم، ارسال می شود باید پست الکترونیکی معتبر و فعال باشد؛ لازم به ذکر است هر کاربر باید ایمیل مخصوص به خود داشته باشد و استفاده از یک ایمیل برای چندین کاربر امکانپذیر نیست.
  • اطلاعات و مشخصات داوطلب در این سامانه از نظر سازمان شخصی و محرمانه است و انتظار می رود همانطور که سازمان در این خصوص تلاش می کند، کاربران نیز از انتشار اطلاعات شخصی خود نزد دیگران خودداری کنند.
  • مسئولیت عدم دسترسی به سیستم به دلیل وارد کردن اطلاعات اشتباه برعهده کاربر است و سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه مسئولیتی نخواهد داشت.

راهنمای تصویری نحوه ارسال درخواست از سایت سنجش : برای ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش ، ابتدا باید در سیستم پاسخگویی آن به ترتیب مراحل زیر عضو شوید و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور تقاضای خود را ارسال کنید.

مرحله اول: در قدم اول باید وارد پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و سپس از بخش چپ سایت ، بر روی ارسال درخواست کلیک کنید:

مرحله دوم: پس از کلیک بر روی عبارت «ارسال درخواست» صفحه زیر برایتان ایجاد می شود ، در صورتی که قبلا در سایت عضویت داشته اید لازم است با کلیک بر روی عبارت «ورود به سیستم» درخواست خود را مطرح نمایید ولی در صورت عدم عضویت می توانید به صورت مراحل زیر در سایت ثبت نام کنید. پس از عضویت در سایت ، سیستم به شما یک نام کاربری و رمز عبور ارائه می دهد که باید آن ها را یادداشت کنید و هر زمان که قصد ارسال درخواست به سایت سنجش داشتید از آن ها استفاده کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، می توانید در بین سوالات متداولی که در سایت موجود است به دنبال پاسخ سوال خود بگردید . ابتدا باید نوع آزمون را انتخاب نمایید . ( فلش قرمز رنگ ) و در بین سوالات ظاهر شده در صفحه ( فلش آبی رنگ ) ، به دنبال جواب سوال خود بگردید . در صورتی که جواب سوال خود را نیافتید ، با انتخاب گزینه (( ورود به سیستم )) ( فلش صورتی رنگ ) وارد پنل کاربری خود در سایت سازمان سنجش شوید تا سوال خود را از کارشناسان بپرسید . باید از ایمیل خود نام کاربری و رمز عبوری که توسط سازمان سنجش برای شما ارسال شده ، در این قسمت وارد کنید .

مرحله سوم: پس از وارد شدن به سیستم ، صفحه زیر برایتان ایجاد می شود که همانطور که مشاهده می کنید کادر درخواست جدید باز می شود که به صورت پیش فرض با انتخاب آزمون مورد نظر ، درخواست شماره پرونده و شماره داوطلبی و درخواست عومی فعال می گردد که با کلیک بر روی گزینه “انتخاب” درخواست برای شما ثبت می گردد.

شماره پرونده و شماره داوطلبی به متقاضیان آزمون های مختلف سازمان سنجش در حین ثبت نام تعلق می گیرد و داشتن آن ها در مراحل مختلف هر آزمون مانند دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ، مشاهده نتایج اولیه ، مشاهده نتایج نهایی ، وارد کردن لینک سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای کنکور سراسری و … الزامی است .  بنابر این در بازه های زمانی ذکر شده برای هر مرحله ، این لینک فعال خواهد شد . اگر شما قصد دریافت (( دریافت شماره پرونده یا داوطلبی )) را دارید تنها با انتخاب عنوان ذکر شده ، می توانید شماره پرونده و یا شماره داوطلبی خود را ببینید ( فلش قرمز رنگ ) . اما اگر سوال یا درخواست شما در بین عناوین مختلف نبود ، باید روی عنوان (( عمومی )) کلیک کنید و سوال یا درخواست خود را از کارشناسان سازمان سنجش بپرسید . ( فلش بنفش رنگ )

اگر گزینه درخواست عمومی را انتخاب کنید ، وارد صفحه ارسال درخواست خواهید شد . ( همانند تصویر زیر ) .

بعد از تکمیل فرم اطلاعات بالا و انتخاب دکمه (( تائید )) ، پرسش شما در سایت سازمان سنجش ثبت شده و در اسرع وقت توسط کارشناسان بررسی خواهد شد . عنوان درخواست هایی که ثبت می کنید به سه رنگ مختلف آبی ، زرد و سبز در سامانه هستند . رنگ آبی به معنای (( در صـف بررسی )) ، رنگ زرد به معنای (( بررسی توسط کارشناسان )) و رنگ سبز به معنی (( پاسخ داده شده )) می باشد .

نکات مهم در ارسال درخواست به سایت سنجش :

  • کاربرانی که اکانت ایمیل ندارند لازم است که قبل از عضویت در سایت سنجش ، یک نام کاربری در حساب ایمیل برای خود ایجاد کنند تا در زمان نام نویسی در سایت سنجش با مشکلی مواجه نشوند.
  • پس از تائید نهایی عضویت کاربر در سایت ، نام کاربری و رمز عبور به آدرس الکترونیکی کاربر ارسال می شود بنابراین حساب ایمیل باید معتبر و فعال باشد.
  • حساب ایمیل کاربر باید مختص به خود او باشد و استفاده از یک پست الکترونیکی برای چند کاربر میسر نمی باشد.
  • پس از ثبت نام در سایت امکان تغییر مشخصات وارد شده وجود ندارد بنابراین در درج اطلاعات دقت کافی داشته باشید.
  • در هنگام وارد کردن اطلاعات زبان کیبورد را به انگلیسی تغییر دهید.
  • در صورتی که شماره پرونده ، شماره سریال ثبت نام و … را داشتید در تقاضانامه خود ذکر کنید تا احراز هویت شما سریع تر انجام شود.

زمان پاسخگویی به درخواست کاربران : پس از ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، سیستم به شما یک کد 7 رقمی با عنوان شماره درخواست ارائه خواهد داد که باید با استفاده از آن کد پیگیر نامه خود باشید. معمولا پاسخ درخواست کاربران 24 الی 72 ساعت پس از ثبت ، در سایت قرار داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش با مرکز مشاوره تحصیلی سبز مشاور تماس حاصل نمایید.

برای تماس و مشاوره تحصیلی با مشاوران مجرب سبز مشاور با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

تماس از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره سراسر کشور : 75-13-907-909

تماس از طریق تلفن ثابت بدون پیش شماره از استان تهران: 84-57-230-909

تماس از طریق همراه اول: 06-11-22-99

برچسب ها

نویسنده سبز مشاور

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیزی که به سایت سبز مشاور آمده اند. امیدوارم بتوانیم لحظات خوبی را درکنار هم داشته باشیم و تمامی سوالات تحصیلی شما را پاسخ دهیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + یک =